sponsors
Workshoprooster
Na de bevestiging van uw  congresaanmelding kunt u zich
 aanmelden voor workshops

Legenda doelgroepen:  (voor categoriën - zie detailbeschrijvingen)
A - Professionalisering/Alle doelgroepen
E - Alfabetisering/ Laaggeletterdheid
B - Creatief Schrijven
F - Inburgering & Onthaal (0-A2)
C - Meertaligheid & Interculturele Communicatie  
G - ERK-niveau A2-B1 (STEX NT2) & Hoger Opgeleiden
D - ISK / OKAN

 
    Klik op een titel voor meer informatie        
RONDE 1
11.30 - 12.30
RONDE 2
14.30 - 15.30
RONDE 3
15.45 - 16.45
nr titel nr titel nr titel
A01 Nedbox. Online Nederlands oefenen met krant en tv
Mariet Schiepers e.a.
A02 Introduction to Dutch. Een taal leren via een MOOC, kan dat?
Margriet Hidding-Hoven e.a.
A06 Koprollen in Nt2. Behoeftegericht werken met rollen
Matthias Vienne
A03                         Helaas, VOL A04 vervallen A10                         Helaas, VOL
A05                         Helaas, VOL A09                         Helaas, VOL A11                         Helaas, VOL
A07                         Helaas, VOL  A12 Geen afstand meer: verbondenheid in feedback
Jan Strybol
A15                         Helaas, VO
A08 De meloen van Shade. Cursisten in staat stellen via schrijfopdrachten hun stem te laten horen
Vita Olijhoek & Anja Valk
A14 vervallen A18                         Helaas, VOL 
A13 Dat Spreekt Vanzelf Digitaal in the cloud.
Armand Bronzwaer
A17 Formatieve evaluatie: zicht op taalleren
Gerdineke van Silfhout
B05                         Helaas, VOL
A16                         Helaas, VOL A19                         Helaas, VOL C02 Moedertaal in Nt2: een haalbare kaart?
Jacomine Nortier
B01 In het begin was de taal gewoon lawaai. creatief schrijven met laaggeletterde nieuwkomers
Marit Trioen & Kathleen Collijs
B02 vervallen C04                         Helaas, VOL
B03 Spelen met taal. Creatief schrijven op niveau
Trea Scholten & Annemarie van den Brink
B04 B creative. Creatief schrijven op niveau B1-B2
Marijke Ariëtte Bakker
D03 Een goed begin is het halve werk. Een nieuwe methode Nederlands voor de Isk
Fros van der Maden
C05                         Helaas, VOL C01                         Helaas, VOL
D04 Doorstroom van Isk naar de middelbare school bevorderen met een stage
Jeroen Bishesar & Karin Post-Roelse
D01 Okans op het web. Een eigen webwinkel van nieuwkomers in onthaalklassen
Machteld Hauben & Charlotte Schreuers
C03 Taal, cultuur en samenleving
Aram Hasan
E03                         Helaas, VOL
D05 Peer2Peer. Makkelijker integreren dankzij een buddy
Melek Usta
D02 ISK-Leerlijnen in de praktijk. Een stappenplan
Charlotte Berghuijs & Lies Alons
E05 Een rechte hoek of een rechthoek? Is het 53 of 35? ANt2 en rekenen bij alfacursisten
Dirk Eggermont
D07 Toeleiding naar arbeid voor route 1 leerlingen 16+
Nicole Dubois & Hans van den Broek
D06 Meer dan lesjes Nederlands in OKAN
Ann Devos
E08 vervallen
E02 DigLin+: een radicale breuk?
Ineke van de Craats & Jan Deutekom
E01 Intergreren doe je zó!' Met een boek in je hand praten over land. Tips over boeken en kranten
Marianne Verhallen
F04                         Helaas, VOL
E06 Verhalen lezen op drie (alfa) niveau's.
Kaatje Dalderop
E04 'Dit boek is mooi. Het zit in mijn hart'. Werken met prentenboeken bij anderstalige (laaggeletterde) cursisten
Marit Trioen
F07 Persoonsprofielscan - vluchtelingen. Een eerlijk onderbouwd assessment voor nieuwkomers
Anja Rosner & Sophie Beerepoot
F01 Nederlands Spelenderwijs. Communiceren zonder gemeenschappelijke taal (TPR)
Viola ten Have
E07 Werken met Woord voor Woord Interactief en Spreek Actief Digitaal
Ank Hilderink, Leny van Rossenberg & Mirjam Wind
F08 Inburgeringsexamen A2 - Studieboek. Autonoom en examengericht leren
Ad Appel
F06 Het inzetten van de beroepenkaarten bij ONA en loopbaantrajecten.
Tessa Boff Tonella
F02 LINK: doelgericht van 0 naar A2. Nieuwe lesmethode voor laag- en midden opgeleidde Nt2-cursisten
Carola van der Voort & Titia Boers
F09 Werkend Nederlands leren en in de wereld staan. Cursisten van Encora op taalstage
Mireille Vannuffelen
G02 vervallen F03 Fiolet's Got Talent. Nt2-leerders van Fiolet zoeken en vinden hun talenten
Monique Schoorl, Theo Bregman en cursisten
F10 vervallen
G03 Nederlands Naar Buiten. Van zitten, denken en leren naar doen, denken, voelen, ervaren en leren. Van cursist Nt2 naar actieve mondige burger.
Annemie Van Beirendonck
F05                           Helaas, VOL G10 The flipped classroom at home: the flip side of the coin?
Hanneke van Nes & Maud Beersmans
G05                           Helaas, VOL G01 Lastige situaties op het werk: hoe bereiden we cursisten daarop voor
Dorothé Pietersma
G11                         Helaas, VOL
G06 E-learning: concurrent of verrijking van de klassikale omgeving.
Sandra Duenk
G04                         Helaas, VOL G12 vervallen
G08 Schakeltrajecten voor nieuwkomers naar het hoger onderwijs. kansen en belemmeringen
Anneloes Spaan & José Beijer
G07 Young Professionals, programma voor statushouders. Taal en werk voor statushouders gemeente Amsterdam
Sarah Sheiki & Henk Noorland
G13 Een nieuwe tijd, een nieuwe toets (A1)
Carlien Alferink & Onno ter Haar
G14 De taal voorbij, met Kant en een hardgekookt ei. Filosoferen met cursisten (B2 en C1)
Petra Hendrickx
G09                         Helaas, VOL

leeg