sponsors
Workshoprooster

Legenda doelgroepen:(voor categoriŽn - zie detailbeschrijvingen)
A - Professionalisering/Alle doelgroepen
E - Alfabetisering/ Laaggeletterdheid
B - Creatief Schrijven
F - Inburgering & Onthaal (0-A2)
C - Meertaligheid & Interculturele Communicatie††
G - ERK-niveau A2-B1 (STEX NT2) & Hoger Opgeleiden
D - ISK / OKAN

Klik op een titel voor meer informatie
RONDE 1
11.30 - 12.30
RONDE 2
14.30 - 15.30
RONDE 3
15.45 - 16.45
nr titel nr titel nr titel
A01 Nedbox. Online Nederlands oefenen met krant en tv
† † † † † † † † † † † † Helaas, VOL.
A02 Introduction to Dutch. Een taal leren via een MOOC, kan dat?
† † † † † † † † † † † Helaas, VOL.
A06 Koprollen in Nt2 Behoeftegericht werken met rollen
† † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
A03 Leerders doen het zelf!
Begeleiden van autonoom leren
† † † † † † † † † † † ††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL
A04 vervallen A10 Het klikt! Krachtige technologische interventies voor in de Nt2-klas
††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL
A05 DifferentiŽren als verbindende factor in een klas† † † † † † † † † † † † Helaas, VOL A09 Over luisteren, verstaan en spreken Het verbeteren van de verstaanbaarheid van de Nt2-leerder † †† Helaas, VOL A11 Spreekangst? Spreek erover!†††††††††††††††††††††††††††††† † † † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
A07 De succesvolle docent
Basisvaardigheden van klassenmanagement
† † † † † † † † † † † ††††††††† Helaas, VOL†
A12 Geen afstand meer: verbondenheid in feedback

† † † † † † † † † † † Helaas, VOL
A15 Taallerend brein

††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL
A08 De meloen van Shadi
† † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
A14 vervallen A18 Kan krom recht worden?
† † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
A13 Dat Spreekt Vanzelf Digitaal in the cloud.
Armand Bronzwaer
A17 Formatieve evaluatie: zicht op taalleren
†††††††††††††††††††††††††††
Helaas VOL
B05 Schrijfkilometers maken met plezier
††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL
A16 De VNT2 (Voortgangstoets Nt2)
Nieuwe toetsen Spreken en Gesprekken

† † † † † † † † †† †††† Helaas, VOL
A19 Kleine ingrepen, grote effecten!
DifferentiŽren in het talenonderwijs

†††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL
C02 Moedertaal in Nt2: een haalbare kaart?

† † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
B01 Vrij en creatief schrijven in Isk/OKAN ††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL B02 vervallen C04 Interculturele communicatie in de Nt2-les† † † † † † † † † † † † † † † † † † †† Helaas, VOL
B03 Spelen met taal. Creatief schrijven op niveau
Trea Scholten & Annemarie van den Brink
B04 B creative. Creatief schrijven op niveau B1-B2
Marijke AriŽtte Bakker
D03 vervallen
C05 Culturele kenmerken & achtergronden Eritrea, met de focus op educatie
††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL
C01 Nederlands leren: makkelijk of moeilijk?

††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL
D04 Doorstroom van Isk naar de middelbare school bevorderen met een stage
Jeroen Bishesar & Karin Post-Roelse
D01 vervallen
C03 Taal, cultuur en samenleving
† † † † † † † † † † † † †††††† Helaas, VOL
E03 Nt2 voor anders-alfabeten
†††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL
D05 vervallen
D02 ISK-Leerlijnen in de praktijk. Een stappenplan
Charlotte Berghuijs & Lies Alons
E05 Een rechte hoek of een rechthoek? Is het 53 of 35? ANt2 en rekenen bij alfacursisten
Dirk Eggermont
D07 vervallen
D06 vervallen
E08 vervallen
E02 DigLin+: een radicale breuk?
Ineke van de Craats & Jan Deutekom
E01 Intergreren doe je zů!' Met een boek in je hand praten over land. Tips over boeken en kranten
† † † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
F04 Taal- en actiekaarten Transfer van les naar praktijk met respect voor autonomie† † † † † † † † † † † †††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL
E06 Verhalen lezen op drie (alfa)niveaus† † † † † † † † † † † †††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL E04 'Dit boek is mooi. Het zit in mijn hart'.
† † † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
F07 Persoonsprofielscan - vluchtelingen. Een eerlijk onderbouwd assessment voor nieuwkomers
† † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
F01 Nederlands Spelenderwijs


† † † † † † † † † † † Helaas, VOL
E07 Werken met Woord voor Woord Interactief en Spreek Actief Digitaal

† † † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
F08 Autonoom en examengericht leren
Inburgeringsexamen A2- Studieboek


† † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
F06 Beroepenkaarten bij OriŽntatie op de Nederlandse Arbeidsmarkt (ONA) en loopbaantrajecten Hoe zet ik ze in?† † † † † † † † † † † †††††††††††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL F02 LINK: doelgericht van 0 naar A2

† † † † † † † † † † † † †
Helaas, VOL
F09 Werkend Nederlands leren en in de wereld staan. Cursisten van Encora op taalstage
Mireille Vannuffelen
G02 vervallen F03 Fiolet's Got Talent. Nt2-leerders van Fiolet zoeken en vinden hun talenten
† † † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
F10 vervallen
G03 Nederlands Naar Buiten. Van zitten, denken en leren naar doen, denken, voelen, ervaren en leren. Van cursist Nt2 naar actieve mondige burger.
† † † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
F05 Schrijven voor het inburgeringsexamen

† † † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
G10 The flipped classroom at home The flip side of the coin?
† † † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
G05 Staatsexamens Nt2: wat verandert er per 1-1-2018.
† † † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
G01 Lastige situaties op het werk: hoe bereiden we cursisten daarop voor
Dorothť Pietersma
G11 ĎAls je denkt aan NederlandÖ.í Liedjes in beeld

† † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
G06 E-learning: concurrent of verrijking van de klassikale omgeving.
Sandra Duenk
G04 Het beoordelen van productieve vaardigheden TOA (Online toetssysteem voor het voortgezet onderwijs)
†††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL
G12 vervallen
G08 Schakeltrajecten voor nieuwkomers naar het hoger onderwijs Kansen en belemmeringen

† † † † † † † † † † † † † Helaas, VOL
G07 Young Professionals, programma voor statushouders. Taal en werk voor statushouders gemeente Amsterdam
Sarah Sheiki & Henk Noorland
G13 Een nieuwe tijd, een nieuwe toets (A1)
Carlien Alferink & Onno ter Haar
G14 De taal voorbij, met Kant en een hardgekookt ei. Filosoferen met cursisten (B2 en C1)
Petra Hendrickx
G09 Taaltools, apps en zelf woordenschat leren

†††††††††††††††††††††††† Helaas, VOL


leeg